onsdag 14 november 2007

the oscar wilde party


Dagen efter jag landar i London ska vi åka till Paris för att festa i fyra dagar. Jag åker dit, via Eurorail, med ett gäng internationella bartenders, så det kommer bli galet. En av festerna är The Oscar Wilde Party, som är megastort, och som ni kanske gissar är klädseln viktoriansk. Fick precis reda på det och funderar nu fram och tillbaka på vad jag ska ha på mig. Funderar på en vit, tunn klänning med en gameldags korsett utanpå, stora fjädrar och lockigt hår. Kanske en liten hatt.
Erikas fina klänning skulle vara en dröm, men å andra sidan vill man ju kunna dansa och ha kul också.

Ska rota runt bland second hand butiker, Lisa Larsson och Judits bland annat, förhoppningsvis hittar man något där. En butik som jag absolut inte kommer att besöka något mer är Beyond Retro. Köpte en klänning där som jag fick ett byteskvitto på, men butiksbiträdet vägrade byta tillbaka klänningen trots att tjejen i kassan hade gjort en notering på kvittot att klänningen saknade deras klädlapp. Förlorade 500 kronor på en sliten klänning jag aldrig kommer använda. Bojkotta!

Inga kommentarer: